CRM & Online Marketing: een gelukkig huwelijk

CRM & Online Marketing: een gelukkig huwelijk

De voordelen van online marketing zijn bij heel wat ondernemers genoegzaam gekend.  Wie heeft nog géén beroep gedaan op de prachtige mogelijkheden die Google Adwords ons biedt?

Het systeem op zich betekende een ware revolutie voor de advertentiemarkt.  Maar belangrijke nog dan enkel het systeem op zich was dat Google ineens ook Google Analytics op de markt bracht.  Daarmee werd het ineens mogelijk om het volledige surfgedrag en de typologie van de surfer te kennen.  Wie is die bezoeker, van waar komt hij of zij?  Werkt hij met Windows of Mac?  Wat waren de zoekwoorden die hij gebruikte om op uw site te komen,… een heel arsenaal aan cijfers en data kwam in onze handen terecht.

Pakweg de CIM-cijfers, hoe relevant zijn die nog?

Als we die gedachte een stukje verder doordrijven en de bronmeting (wie, wat, waar, wanneer,…) koppelen aan effectieve resultaten die we met onze website kunnen realiseren, dan hebben we ineens een glashelder zicht op de rendabiliteit van onze online marketing.  Deinzen klassieke media hiervoor terug?  Uiteraard.  De cijfers van de online media zijn zo transparant dat wat klassieke kanalen teweegbrengen bijna als sterrenwichelarij mag worden beschouwd.  Uiteraard maken we er hier een klein beetje een karikatuur van,  maar toch…  pakweg de CIM-cijfers, hoe relevant zijn die nog?

Het overwegend transparante DNA van Online Marketing is dus een perfecte match voor CRM-software omdat de cijfers uit de analytics naadloos gekoppeld kunnen worden aan uw CRM.  Een investering in Online Marketing gaat daarom ook altijd best gepaard met een investering (en vaak kan dat een beperkte investering zijn) in CRM.  Lees ook één van onze blogartikels over Online Marketing en CRM.

Wil u meer weten of een demo?  Contacteer ons!

Geef een reactie