Er zit nieuws in de dashboards van Zoho CRM. De nieuwe naam van de module dashboards wordt trouwens “Analiytics” en zal ons de CRM-gegevens op zelden geziene manier aanschouwelijk maken. De volledige restyling van de module omvat een zogenaamde ‘builder’ waarmee u in slechts enkele luttele klikken tal van dashboards kunt aanmaken – en dit zonder een rappport aan te maken, zoals voorheen wél het geval was.
Dit betekent dat u nu een hele serie KPI’s, vergelijkende dashboards, funnels en targets kunt opvolgen bovenop de reeds zeer uitgebreide rapportering die standaard in Zoho CRM meegeleverd wordt. Voor de gebruikers in de Standard en Professional versie komen er KPI’s en Charts bij, de Enterprise-gebruikers + Zoho One & Zoho CRM Plus zullen de volledige set dashboards voorgeschoteld krijgen.
Een sneak preview:
Dit zijn de elementen die u mag verwachten:
KPIs/Leaderboards
KPI’s (Key Performance Indicators) worden gebruikt om belangrijke elementen in uw zakelijk proces aan te duiden en inzichtelijk te maken. Volgende KPI’s zullen toegankelijk zijn voor de diverse modules:
Enkele voorbeelden:
“Comparators”
Comparators worden gebruikt om één of meedere cijfersets met elkaar te vergelijken. U kunt deze sets gebruiken om de performantie van verkopers of verkoopsteams, regio’s of periodes tegen elkaar af te zetten. Er is de keuze uit 3 verschillende stijlen in tabellen: Elegant, Sport en Classic.
Zo zien ze er uit:
“Funnels”
De funnel-visualisatie is de beste manier om naar conversieratio’s te kijken. Het nieuwe aanbod omvat 5 types funnels:
Zo zullen ze er uit zien:
“Target meters”
Een target meter is een analytisch dashboard dat u op een eenvoudige manier de targets voor uw team laat instellen en opvolgen. Er kunnen 4 types targets aangemaakt worden in CRM:
“Anomaly detectors”
Problemen detecteren in een verkoopsproces is een sleutelelement in goed salesmanagement. Met ZIA, de articifial intelligence-ondersteuning in Zoho CRM wordt dit een pak eenvoudiger om op te volgen. Kies uit een reeks parameters om uitzonderlijke highs én lows uit de dashboards te halen. Bijvoorbeeld: via het anomaly dashboard zal u makkelijk te weten komen of u voor een bepaalde maand of periode de targets niet zult halen. In het onderstaande screenshot worden de anomalieën aangeduid met rode punten.
Deze nieuwe dashboards zullen stelselmatig uitgerold worden in de komende weken en maanden in de nieuwe accounts én in de bestaande accounts.
Heeft u vragen over deze dashboards? Aarzel niet en contacteer ons: hello@salesbridge.be of bel 02 5881 881. Via het onderstaande formulier kan u eveneens snel met ons in contact komen.
Ook op de website van Zoho kan u deze informatie uitgebreid nalezen: https://zcms.zohocorp.com/crm/help/dashboards/index.html
🚀 Groot nieuws! 🚀 SalesBridge heeft in oktober haar gloednieuwe Trainingsroom geopend in het JetCenter…
Een rommelige CRM kan behoorlijk frustrerend zijn. Hier zijn vijf eenvoudige strategieën om je CRM…