Ooit de legendarische film ‘Top Gun’ gezien? Een afbeelding uit één van de shots van de film laat de slogan ‘Lose the Sight, lose the Fight’ zien. Het is een uitspraak die dé gulden regel in luchtgevechten – ‘dogfighting – weergeeft: als je je tegenstander uit het oog verliest, verlies je het gevecht.
Wel, in salesmanagement is dit eigenlijk evenzeer waar. Wie het zicht verliest op wat er in zijn verkoopsorganisatie omgaat, verliest de verkoop. Hoe hebben we – wij allen, u, de retail, de concurrentie, …, het dan zo lang overleefd? Omdat we allemaal boter op het hoofd hebben. Omdat we allemaal half blind naar het gevecht trokken. Simpel. Maar als we kijken naar de bedrijven die vandaag relatief succesvol zijn in wat ze doen zien we vooral een sterke investering aan de kant van hun ‘intel,’ aan hun inzicht in wie hun klanten zijn, van waar ze komen en wat hun gedrag is.
Colruyt was één van de eersten in ons land om een ver doorgedreven klantenbeheer in te voeren. De gepersonaliseerde enveloppes met coupons op maat van de klant zijn genoegzaam gekend. Zij waren pioniers en investeerden in technologie die 20 jaar geleden amper bestond. Het eenvoudige feit dat Colruyt destijds heel snel haar klanten leerde kennen én tot op zekere hoogte hun gedrag kon doorgronden, heeft er mee voor gezorgd dat zij vandaag een sleutelspeler zijn in retail.
Vandaag bestaan alle tools opdat ook uw bedrijf zou kunnen reageren zoals Colruyt van weleer. En die tools zijn vandaag zeer toegankelijk, gebruiksvriendelijk én betaalbaar! De stap naar een doorgedreven aanpak is dus niet zo ver als u misschien wel denkt!
Als u bij meer dan 2 vragen ‘nee’ moet antwoorden is het hoog tijd voor een gesprek én voor CRM!
Meer dan twee maal nee? Contacteer ons!
🚀 Groot nieuws! 🚀 SalesBridge heeft in oktober haar gloednieuwe Trainingsroom geopend in het JetCenter…
Een rommelige CRM kan behoorlijk frustrerend zijn. Hier zijn vijf eenvoudige strategieën om je CRM…