SalesBridge heeft tientallen wat CRM-Softwareplatformen uitgebreid getest. Uit deze intensieve tests kwam Zoho steevast als winnaar boven. Bovendien overtrof de laatste update van eind julie 2016 onze stoutste verwachtingen. Niet zonder redenen dus, dat Zoho reeds meerdere awards uit de brand sleepte.
Zoho is een web-based CRM-platform. We noemen dit met een gekender woord ook wel ‘de Cloud’. Dit betekent dat u geen eigen servers moet huisvesten en geen zware IT-infrastructuur nodig hebt om ermee te kunnen werken. Een computer, laptop of tablet met een internetverbinding volstaan. Daarom is Zoho CRM perfect voor zowel startende ondernemers en éénmanszaken als voor doorwinterde ondernemers tot grote(re) organisaties. De schaalbaarheid van het platform is enorm. Bovendien is door het web-based zijn van het volledige systeem, de mobiele versie een echte verademing. Zoho laat zich perfect integreren met Microsoft Outlook, Mailchimp, Quickbooks en Google Apps.
Sales is het sleutelwoord
Verkoop is de levensader voor een ondernemer. Toch hebben zelfs ervaren salesmanagers en verkopers een grondige hekel aan de dagelijkse opvolgingstaken. Wie het woord “CRM” durft uitspreken in een onderneming krijgt vaak dezelfde reactie: weerzin en verzet. Kwalijke ervaringen uit het verleden liggen hier meestal aan de basis. Maar dit is met Zoho CRM voorgoed verleden tijd.
Zoho CRM helpt je sales bij het automatiseren van de dagelijkse taken van de salesmanager: leads genereren van webbezoekers, maar ook leads importeren uit externe bronnen zoals direct mail, beursdeelname en seminaries. Mogelijke klanten die een uitgesproken interesse hebben getoond in uw bedrijf kunnen 1 op 1 aan de juiste sales gekoppeld worden en met 1 klik converteert u een lead tot een klant. Het hele salesproces – op maat en volgens de voorwaarden van uw eigen onderneming – van het eerste contact tot de nazorg kan in Zoho vorm krijgen.
Met Zoho CRM krijgt u bovendien een perfect inzicht in alles waar uw klant voor staat: omzetcijfers, productvoorkeuren, interesses in andere producten, upsell- en deepsellmogelijkheden,… Maar ook: rendabiliteit per klant, product, regio, verkoopsprognoses,…
In real time
De mogelijkheid om elke deal, elke offerte, en de fase waarin deze offerte zich bevindt, te volgen, biedt u een ongekend real-time inzicht in de snelheid waarmee uw bedrijf reageert. Deze cijfers zijn makkelijk en snel toegankelijk via dashboards en rapporten op uw maat. Door deze inzichten kunt u slapende klanten of klanten die in het verleden een interesse in uw bedrijf toonden, heractiveren door een aangepaste communicatie. Segmenteren om beter te communiceren dus.
Doe het Sociaal
Volg wat uw klanten over u zeggen of posten op de populiare sociale media Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram en neem deze communicatie op in het klantendossier en ga met uw klant in gesprek via deze unieke communicatiekanalen. Dit alles zonder ‘gedoe.’
Doe het ook Mobiel
De mobiele app voor IOS en Androïd geven dit platform letterlijk vleugels. Door deze bijzonder gebruiksvriendelijke apps wordt het gebruik van CRM eerder als een plus ervaren dan als een last. Geef toe: “inchecken” bij een klant is leuker dan een rapportje schrijven. Bovendien hebben uw sales steeds de laatste info over de klant letterlijk aan de vingertippen.
Integreer met Google
Zoho CRM laat zich perfect intgereren met de Google Apps zoals Gmail, Agenda en Contacts. Maar ook Google Adwords krijgt een plaats in de aanpak want door een 1 op 1 integratie met deze tool kunt u de rendabiliteit tot op zoekwoordniveau én tot op de cent berekenen. Wie doet dit na? Niemand!
Is uw interesse gewekt?
🚀 Groot nieuws! 🚀 SalesBridge heeft in oktober haar gloednieuwe Trainingsroom geopend in het JetCenter…
Een rommelige CRM kan behoorlijk frustrerend zijn. Hier zijn vijf eenvoudige strategieën om je CRM…