Het gaat dan toch echt gebeuren. In Nederland gaat vanaf 1 juli 2021 een nieuwe telecomwet in voege die ongevraagd klanten bellen verbiedt. Gedaan dus met irritante ongevraagde telefoontjes tijdens het avondeten. De gewijzigde wet geldt vandaag enkel voor business to consumer. In business to business kan het in Nederland nog wel.
Wat verandert er?
Voor wie zijn deze veranderingen?
Het is duidelijk dat de Nederlandse wetgever hiermee een punt wil zetten achter deze opdringerige manier van ‘verkopen’. Vooralsnog is het toepassingsgebied enkel voor de consumentenmarkt voorzien, maar vaak vloeien dergelijke beperkingen ook door naar B2B.
Maar… waarom zou de Nederlandse overheid zoveel moeite moeten doen om dit te verbieden? En by the way… in België bestaat er ook zoiets als de ‘Bel-me-niet-lijst’. Moeten we dus überhaupt schrik hebben van deze beperkingen?
Immers:
Het antwoord is hier ondubbelzinnig: nee, u hoeft geen schrik te hebben, maar u zult zich wel moeten aanpassen. U zult een andere methode moeten aannemen én u zult technisch moeten uitgerust zijn om de switch te maken.
In ons volgende webinar op dinsdag 20 juli om 10:00 uur leggen we u graag uit hoe u in deze context te werk kunt gaan. We baseren ons hiervoor op enkele best-practices uit de markt.
Klik nu op onderstaande registratielink om je in te schrijven voor dit gratis webinar.
🚀 Groot nieuws! 🚀 SalesBridge heeft in oktober haar gloednieuwe Trainingsroom geopend in het JetCenter…
Een rommelige CRM kan behoorlijk frustrerend zijn. Hier zijn vijf eenvoudige strategieën om je CRM…