Zoho Corporation – een wereldspeler – ‘It takes time’
Het verhaal van Zoho Corporation is er een van een vroege en onwankelbare overtuiging. Reeds vanaf haar ontstaan in 1996 heeft deze onderneming, met haar intellectuele wortels in India en een start in Californië, een haast profetische focus gehanteerd op wat wij vandaag gemeenzaam ‘Software as a Service’ (SaaS) noemen: webgebaseerde bedrijfsapplicaties. De software werd van meet af aan geconcipieerd als een adequaat en gespecialiseerd antwoord op de noden van de kleine en middelgrote onderneming.
Het onderliggende model is even eenvoudig als fundamenteel verschillend: men verwerft niet de software zelf, maar het recht op het gebruik ervan. De implicaties hiervan zijn significant. Het traditionele voordeel van schaalgrootte, waarbij kapitaalkrachtige corporaties zich de beste systemen konden veroorloven, wordt hierdoor genivelleerd. Een wendbare kmo met een handvol medewerkers beschikt plots over hetzelfde geavanceerde instrumentarium als een gevestigde onderneming van aanzienlijke omvang. Dit is, in essentie, een democratisering van technologische slagkracht.
De erkenning voor deze consequente aanpak is niet uitgebleven. De groei van Zoho tot een speler van wereldformaat is een feit. Belangrijker is echter de kwalitatieve waardering. Het koninginnenstuk van de suite, Zoho CRM, wordt door een onafhankelijk en kritisch instituut als Gartner systematisch gepositioneerd in het kwadrant van de marktleiders. Dit is geen toeval, maar de logische uitkomst van een langetermijnvisie op productontwikkeling.
Vandaag de dag manifesteert de mondiale aanwezigheid van Zoho zich in een weldoordachte structuur: het intellectuele en operationele zenuwcentrum bevindt zich in Chennai, India, aangevuld met een strategisch hoofdkwartier voor de Amerikaanse markt in Austin, Texas, en – een teken van engagement voor onze markt – sinds 2018 een Europese hoofdzetel in Utrecht.

Zoho hoofdzetel – Chennai – India
Premium Partner
Sedert 2009 werken wij samen met Zoho.
Via persoonlijk contact met leden van de directie van Zoho spraken wij al vroeg over de mogelijkheid om Zoho op de Belgische markt te introduceren. Dit alles gebeurde op een moment dat software ‘in de cloud’ voor de meeste ondernemers nog iets onbegrijpbaar was en onbereikbaar leek. Wij hebben SalesBridge opgericht met als doel ondernemers bij te staan in de digitalisering van de zakelijke processen.
Intussen is ons SalesBridge-Team 10 man sterk.
Wij hebben in de meer dan 16 jaar samenwerking niet één, maar honderden geweldige ervaringen met onze klanten gehad. Sommigen van hen zijn zelfs vrienden geworden, wat we bijzonder waarderen.
In 2020 bereikte ons het geweldige nieuws dat SalesBridge Premium Partner was geworden van Zoho. Deze erkenning is niet alleen een belangrijke mijlpaal en een erkenning van ons harde werk: dit is ook bijzonder goed nieuws voor u, want dankzij dit partnerschap komen nieuwe inzichten en oplossingen nog sneller tot bij u.
Wij willen hier benadrukken dat de samenwerking met het team van Zoho geweldig is en dat we een uitstekende werkrelatie hebben. Samen proberen we altijd de beste oplossing voor onze klanten te vinden en deze inzet is echt bewonderenswaardig.

Certified Solution Provider
Salesbridge beschikt over gecertificeerde consultants / developers voor Zoho Creator. Dit is het “Low-coding Application Platform” van Zoho voor de ontwikkeling van applicaties op maat.
