Zoho MA - A2B

Dit gestructureerde overzicht demonstreert de essentie van effectieve commerciële opvolging, ingebed in de logica van Zoho Marketing Automation. Het is een heldere, werkende flow die de brug slaat tussen initiële interesse en de uiteindelijke conversatie. Ons doel is te laten zien hoe automatisering kan leiden tot een zeer gerichte dialoog , waarbij uw inspanningen significant efficiënter worden.

De deeltje van de reis die u hieronder gevisualiseerd ziet, is een praktisch voorbeeld van de positie waarin u als lead of prospect kunt terechtkomen bij het plannen van uw Customer Journey. Het toont aan dat door het instellen van specifieke criteria en het observeren van interactie (‘Kijken en afwachten’), de automatisering zichzelf kan aanpassen aan het gedrag van de prospect.

Elke fase in deze flow is een moment van datagedreven beslissing. We laten zien hoe een eenvoudige journey in Zoho Marketing Automation functioneert en hoe de interactie van de prospect – of het uitblijven daarvan – dient als een waardevol kompas voor de verdere opvolging.

Dit is hoe u het moment creëert waarop uw sales-professional doelgericht in actie kan komen.



De Eerbare Weg van de E-mail (Omdat we niet over uw Mobiel Nummer beschikken)

We hebben u benaderd met een eerste bericht en als alles goed is gegaan, hebt u ook een brief per post gekregen.  U of de prospect is hier gekend, weliswaar met beperkte gegevens. We kennen de poteniële interesse (het klikje, de download), maar de deur naar de directe, persoonlijke en informele interactie (WhatsApp) is nog gesloten: we beschikken over voornaam, naam en e-mailadres, maar niet over het mobiele nummer.

De communicatie moet in deze fase eervol en informatief zijn, maar met een actieve, subtiele agenda om het gat in de data te dichten.  We zetten dus in op het beproefde E-mail Nurturing Traject.

 

STUUR E-MAIL (Informatief/Vraaggestuurd)

De eerste e-mail richt zich op de latente behoefte met als doel: het genereren van een klik op een specifiek thema of, cruciaal, een klik op een call-to-action (CTA) voor een ‘persoonlijke scan’ of ‘interactieve tool’ die het invullen van een formulier inclusief mobiel nummer vereist.

Praktisch Voorbeeld: Een e-mail met de titel “Wat is de impact van Deal Orchestration op uw KPI’s?” De CTA linkt naar een korte quiz: “Ontdek uw Sales Readiness Score (Mobiel Nummer Vereist voor Direct Resultaat).”

 

WACHT OP/CHECK EMAIL ACTIVITEIT : Dit is de periode van Kijken en afwachten.

INDIEN door verrijking het mobiel nummer wordt toegevoegd aan CRM, dan kunnen we dat de triomf van de Data-Verrijking noemen. Als het nummer via de CTA of een andere route (bijvoorbeeld een update in het CRM) toegevoegd wordt aan het contact, dan moet het traject de brug oversteken naar de persoonlijke route.

VOEG TOE AAN LIJST/SAMENVOEGEN : De prospect wordt overgeheveld naar een nieuwe lijst en komt terecht in het WhatsApp-traject (rechts), waar het directe menselijke contact, weg van e-mail kan beginnen.

Indien het nummer niet wordt verkregen, volgt de standaard opvolging via e-mail en de aanmaak van een taak voor Sales na een periode van inactiviteit, waarbij de sales-professional op een andere manier het nummer moet verkrijgen.