De afgelopen 10 jaar hebben tal van bedrijven uit alle mogelijke sectoren met succes Zoho Projects gebruikt om hun activiteiten te stroomlijnen. Wanneer we naar de methodologie kijken waarmee deze projecten opgebouwd worden zien we dat de meeste bedrijven vandaag kiezen voor een eerder ‘agile’ aanpak.
Helaas moeten we met u vaststellen dat de meeste projectsoftware het klassieke plaatje met een cascade- of watervalsysteem van planning, opvolging aan de slag ging. Er is met andere woorden duidelijke nood aan een grondige aanpassing van het landschap van de projectsoftwares. Zoho Projects liet al veel marge toe, maar dat kon nog beter.
Dat hebben de developers bij Zoho begrepen. Met onze feedback als partner én die van talrijke andere partners van Zoho wereldwijd, zijn de programmeurs met een blanco blad gestart met als doel een waarachtig ‘agile’ projectmanagementtool te bouwen. Het hoofddoel: een systeem dat de processen en de tools ondergeschikt maakt aan mensen en hun interacties. Met andere woorden: de gebruiker primeert.
Niet minder dan 18 maanden lang hebben de programmeurs van Zoho verfijning en aanpassingen aangebracht in Zoho Projects. Niet zonder trots kondigen we dan ook graag samen met Zoho het nieuwste project managementplatform “Zoho Sprints” aan. Sprints is ontworpen om de gebruikers toe te laten om de status van een taak binnen een project op eender welk moment te laten wijzigen volgens het zogenaamde ‘Scrum’-proces. Het ultieme doel: de complexiteit van zware processen reduceren tot een slank gegeven.
Dankzij Zoho Sprints kunt u in uw organisatie ondermeer:
Uw plan samenbrengen in uw eigen backlog
Een project in Zoho Sprints start vanuit de backlog die eigenlijk uw eigen to-do-lijst is. Van zodra u al uw taken opgelijst hebt kunt u die verschuiven in functie van prioriteit en nieuwe items toevoegen die dringend uw aandacht nodig hebben.
Weten waarmee iedereen in het team bezig is en waar ze staan:
Van zodra u een ‘sprint’ start kan uw team in het zogenaamde ‘Scrum Board’ werken. Dit is een overzichtstool met kolommen, waarbij elke kolom staat voor een bepaalde status van de taak zoals ‘To do,’ ‘In Progress,’ of ‘Done.’ Door taken van de ene naar de andere kolom te verslepen (drag and drop) kunt u de diverse taken volgen in de verschillende afwerkingsstadia. Op die manier weet iedereen in het team hoe het project of de sprint er voor staat.
Gebruik feed en meetings om een sociale touch aan het project te geven
Via de feeds kunt u statussen van taken posten en kunt u met collega’s belangrijke beslissingen online bespreken. Zo kunnen de teamleden hun feedback geven op het moment dat het voor hen het beste past, zelfs al zijn ze niet fysiek op de werkvloer aanwezig.
Tijdsregistratie met timesheets
Terwijl er aan de diverse taken gewerkt wordt, kunnen uw teamleden de gepresteerde tijd bijhouden. Dit kan zowel manueel als via een ‘Global Timer’ bijgehouden worden. De Scrum-master of projectleider kunnen de timesheets met slechts 1 klik goedkeuren.
Nog geen Zoho-klant? Dan is er goed nieuws. Er is een gratis versie tot maximum 5 gebruikers en 5 projecten. Bent u al klant van Zoho? Dan start Zoho Sprint aan 20 USD per maand tot 20 gebruikers, zonder beperking op het aantal projecten. Werkt u met Zoho One? Nog beter. Sprints maakt deel uit van het Zoho One-pakket.
Probeer het vandaag nog en laat ons weten wat u ervan denkt en deel uw vragen, suggesties of opmerkingen met ons via onderstaand formulier of via mail op hello@salesbridge.be