CRM, althans de keuze voor de software en de opstart ervan, heeft op het eerste zicht weinig van doen met de processen die zich in je bedrijf afspelen. Hoewel het twee totaal afzonderlijke elementen lijken…
CRM: de software is pas de allerlaatste stap!
CRM in Real Life
Zeer recent had ik een gesprek met een salesmanager die er zich over bekloeg dat zij ondanks alle goede intenties die ze hadden om méér salesmanagement te gaan doen, in een guerilliaoorlog waren terechtgekomen met de…
CRM en Excel… Kan het ook samen?
Voorstanders en voorvechters van CRM – mezelf inbegrepen – hebben het niet echt begrepen op Excelbestanden. We spreken zelfs over de Excel-hel. Lees hieromtrent mijn artikel: “CRM – Succes in kleine stapjes.” Vanuit het standpunt van een…
CRM & Online Marketing: een gelukkig huwelijk
De voordelen van online marketing zijn bij heel wat ondernemers genoegzaam gekend. Wie heeft nog géén beroep gedaan op de prachtige mogelijkheden die Google Adwords ons biedt? Het systeem op zich betekende een ware revolutie voor de…
Big Data, Beautiful Data?
Big is not so beautiful. Big data zijn dat wel. Het verzamelen van alle mogelijke data, hoe onooglijk of irrelevant ze ook lijken, heeft voor een ware revolutie gezorgd in de aanpak van tal van…
CRM - Succes in kleine stapjes
Er gaat geen week voorbij of een klant vertelt me dat ze slechte ervaringen hebben gehad met CRM. Dan spits ik goed mijn oren want ik wil graag weten waarom mensen het vaak zo moeilijk…
SalesBridge kiest voor Zoho CRM
SalesBridge heeft tientallen wat CRM-Softwareplatformen uitgebreid getest. Uit deze intensieve tests kwam Zoho steevast als winnaar boven. Bovendien overtrof de laatste update van eind julie 2016 onze stoutste verwachtingen. Niet zonder redenen dus, dat Zoho reeds…