Info van de electronische identiteitskaart in Zoho CRM: het kan!

Info van de electronische identiteitskaart in Zoho CRM: het kan!

België heeft een lange traditie met de elektronische identiteitskaart of EID.  In 2003 werd de kaart voor alle Belgen ingevoerd en sedert 2009 beschikken alle landgenoten over deze kaart.  Hoewel er sprake is van een nieuwe stap in de digitalisering van de overheid waarbij de burger zich kenbaar maakt via een applicatie op de smartphone (bijv. de ITSME-applicatie), is de de EID-kaart in ons land nog verre van dood, in tegendeel.  De beweging is nog volop bezig, vooral nu ook stilaan het rijbewijs dezelfde weg opgaat.

Daarom hebben we met SalesBridge een applicatie ontwikkeld die het u mogelijk maakt om de persoonsgegevens van uw klant of contact rechtstreeks naar uw Zoho CRM weg te schrijven met een simpele klik.

Wat heb je hiervoor nodig?

  1. Een EID-lezer
  2. De SalesBridge EID-software
  3. Toegang tot een Zoho-account

Goed om weten: de persoonsgegevens op de chip van de EID-kaart worden niet beschermd door een pincode.   Zodra de EID-kaart in de kaartlezer geschoven wordt, kan onze software de persoonsgegevens op de kaart lezen zonder dat er nog enige actie van de gebruiker nodig is.

Dit wil zeggen dat u meteen toegang krijgt tot alle gegevens op de kaart, inclusief naam, adres, foto, rijksregisternummer, enz.

Het behoeft geen verdere toelichting dat u in het licht van de privacywetgeving, dit slechts kunt doen mits uitdrukkelijke toestemming van uw klant, of wanneer u wettelijk deze informatie nodig hebt om uw activiteit te kunnen verrichten.

Toepassingsgebieden voor deze applicatie: contractenbeheer in de ruime zin voor vastgoedsector, banken, verzekeringen, vaststellingen van eigendommen, beheer van garanties voor electronische toestellen, bijhouden van klantenkaart en spaarpunten,…

Wil u een demo?

Contacteer ons via hello@salesbridge.be of vul onderstaand formulier in!

 

Geef een antwoord