De Zoho CRM - App is net nòg beter geworden: je vindt er nu ook al je mails met je klanten terug!

De Zoho CRM - App is net nòg beter geworden: je vindt er nu ook al je mails met je klanten terug!

Wow.  Wow.  WOW!  We vieren toch wel feest vandaag want we bijzonder verheugd te kunnen aankondigen dat de veelgevraagde ‘gerelateerde e-mails’ nu ook beschikbaar zijn in de nieuwste versie van de Zoho CRM iOS app (v3.4) in de Appstore!  Jawel!

Met ‘gerelateerde e-mails’ kunt u nu de e-mails van uw klanten binnen de administratie bijhouden en op de hoogte blijven van alle interacties. Het is nu ook mogelijk om vanuit de app contextuele e-mails versturen naar uw klanten.

De update naar de laatste versie van de CRM-applicatie kun je rechtstreeks doen vanuit de Appstore of via deze link: https://apps.apple.com/in/app/zoho-crm-sales-marketing/id444908810

Voor de Android-gebruikers is het nog heel even geduld oefenen, want de ontwikkeling van een ‘related email section’ is momenteel in volle gang: de programmeurs van Zoho leggen de laatste hand aan de ontwikkeling van een ‘related email section’.

Wanneer deze functie uitgerold is in de Google Playstore leest u het uiteraard hier!

Zonder al te diep in detail te willen gaan toch even een paar punten over de ‘Gerelateerde E-mails’ functie en hoe het werkt in de iOS versie van de CRM-app.  We geven enkele screenshots mee ter indicatie.

1) Gerelateerde e-mails worden nu weergegeven als u uw e-mail add-on via POP3, IMAP of Gmail op de desktop-versie heeft geconfigureerd.

2) U hebt nu toegang tot gerelateerde e-mails (d.w.z. e-mails die vanuit CRM worden verzonden en ontvangen naar uw e-mailadres) binnen de modules Leads, Contacten, Accounts, Aanbiedingen, Offertes, Verkooporders, Inkooporder en ook voor records binnen de aangepaste modules in de CRM-applicatie.

Raadpleeg de voorbeeldschermen van de wijze waarop het gedeelte E-mails in de hieronder afgebeelde CRM-app wordt weergegeven in de CRM-applicatie voor uw referentie:

Contactpersonen Module

 

 

3) Zie de onderstaande screenshot van de detailweergave van een e-mail met een bijlage voor uw referentie. Het aantal bijlagen in de e-mail wordt aangegeven met een getal zoals hieronder afgebeeld.

 

4) U zult nu ook in staat zijn om snel e-mail acties uit te voeren zoals Beantwoorden, Allen beantwoorden, Doorsturen vanuit de app nadat u op het antwoordpictogram in de rechterbovenhoek van het scherm hebt geklikt, zoals hieronder afgebeeld.

5) Nadat u een e-mail hebt verzonden, krijgt u nu een verzendbevestiging ‘E-mail succesvol verzonden’ met opties om een vervolgopdracht te maken en notities toe te voegen. Zie de schermafbeelding hieronder:

6) Als u uw e-mail wil delen binnen uw organisatie of privé wil houden, dan gelden hier dezelfde regels voor het delen van berichten zoals u op de CRM-desktopsite hebt ingesteld.

E-mail filteren in Accounts en Deals / Opportunities / Potentials

*Account

Nadat u op de filteroptie hebt geklikt, wordt u naar het scherm geleid waar alle contactpersonen die aan het accountrecord zijn gekoppeld, worden weergegeven. Zie het onderstaande voorbeeld:

Nadat u de betreffende contactpersoon hebt geselecteerd, wordt u naar een tweede filter geleid, waar u de optie hebt om de gebruiker te selecteren om het e-mailgesprek te filteren op basis van uw selectie.

*Deals

Dit geldt ook voor de Deal record, maar als u uw e-mail add-on via IMAP op de desktop site (crm.zoho.com) heeft geconfigureerd, heeft u een extra optie in de primaire filter om ‘E-mails geassocieerd met Deal’ en ‘E-mails geassocieerd met contact’ te scheiden.

 

Na het selecteren van ‘E-mails geassocieerd met Deal’ worden alle gerelateerde e-mails van verkooporders, offertes, etc. voor dat dealrecord weergegeven.

 

Na het selecteren van ‘E-mails gekoppeld aan Contact’, komt u op het scherm waar u de optie heeft om de gebruiker te selecteren om het e-mailgesprek tussen de geselecteerde gebruiker en de betreffende contactpersoon uit te filteren.

Probeer het uit!   Hebt u vragen of opmerkingen?  Deel ze gerust met ons op hello@salesbridge.be

Laat u begeleiden in de digitale transitie van uw organisatie. SalesBridge helpt u hierbij.  Bovendien kunt u voor dit advies of voor een specifieke opleiding beroep doen op de KMO-portefeuille!  Wil u weten hoe?  Vul dan het onderstaande formulier in.  Wij nemen spoedig contact met u op.  Bellen kan ook: +32 (0)59 790 530.